Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

11 przykazań dla osób z SM

1. Spójrz na siebie. Powiedz, kim jesteś i co jest dla ciebie najważniejsze. Uwierz w swą wartość i wielki cel, który chcesz osiągnąć: uzdrowienie ciała, umysły i ducha.

2. Zakażenia, wirusy, bakterie, inne mikroby - a może podłoże genetyczne? Podejrzeń wiele, ale przyczyny SM nadal pozostają nieznane. Psychoneuroimmunologia uczy, jak dobre, zdrowe myśli
i uczucia sprzyjać będą twojemu zdrowieniu. One funkcjonują jak bumerang.

3. Układ nerwowy ulega regeneracji, odnawiają się osłonki, zachowane części mózgu przejmują funkcję uszkodzonych. SM jest zagadką i nigdy nic do końca nie jest stracone.

4. Twój styl życia sprzyja zdrowieniu albo pogłębia postęp choroby. Dbaj o zdrowa dietę, ruch, emocjonalną harmonię. Nie wahaj się korzystać z pomocy psychologa, bliskich, którym ufasz. Proś o pomoc duchową, gdzie jej źródło jest tobie najbliższe. Szukaj lekarza w twym wnętrzu.

5. Nie pozwól swym mięśniom popaść w rozleniwienie. Zdziwisz się, jak systematyczna gimnastyka i rehabilitacja poprawia twoje samopoczucie i twoją kondycję. Wiele form ruchowej aktywności masz do dyspozycji. Dodaj ćwiczenia wyobrażeniowe. Oddychaj. Nie pozwól na przegrzanie organizmu. Korzystaj ze słońca tylko wczesnym rankiem, ale bądź na świeżym powietrzu jak najdłużej. Jeśli nadal palisz, nie miej złudzeń, że nikotyna w czymkolwiek ci pomaga. To droga do kalectwa. Wcale nie jest za późno, by nałóg tytoniowy zastąpić nawykiem picia wody.

6. Dbaj o pełne, prawidłowe wypróżnianie się. Korzystaj z pomocy lekarza, gdy mocz zalega w pęcherzu. Czy masz już za sobą dzisiejszą gimnastykę? A ile wypiłeś wody i soku?

7. Istnieje związek pomiędzy przebiegiem SM a tym, co jesz. Diety SM-owej nie ma, ale są zasady zdrowego żywienia. Staraj się poznać je jak najlepiej. Mądre odżywianie się to niezmiernie ważny etap twojej drogi do zdrowia.

8. Nie zapominaj o higienicznym śnie i chwilach odpoczynku w ciągu dnia. Od leków nasennych lepsze są ziołowe herbatki, ćwiczenia wyobrażeniowe, spokojna muzyka, szum morza na taśmie.

9. Pamiętaj, że objawy chorobowe, to wołanie o pomoc. Należy szukać przyczyny objawów i ja likwidować, stosując poznane ci sposoby leczenia usprawniać zdrowie i harmonijne działanie.

10. Nie wpadaj w panikę, gdy przytrafi ci się rzut choroby. Lekarz, któremu ufasz, będzie wiedział, co zrobić. Poproś, by uwzględniono kurację sterydową nie dłuższą niż dwa tygodnie. Szczególnie dbaj
o żołądek, dodatek potasu i osobistą higienę. Niezbędne są odpoczynek fizyczny i psychiczny, ćwiczenia fizyczne tylko bardzo łagodne, natomiast całą twoją energię zużyj na ćwiczenia wyobrażeniowe.

11. Nigdy nie trać nadziei. Z wypracowanej drogi do zdrowia nigdy nie pozwól się zepchnąć.

Źródło: "Sobie Moc" Joanna Woyciechowska

01-jedryka.png02-elegance.png03-fkd.png04_znanywynik.png05-rynek-zdrowia.pngsorella.jpgwsz_logo.jpg